نخبگان ریاضی فصل 1و2 ریاضی چهارم
سوال ریاضی نخبگان پایه چهارم فصل 3

سوالات ریاضی نخبگان چهارم

آزمون جامع علمی پایه چهارم ابتدایی تمام دروس abtedaei.mihanblog.com
راهکارهای رفع اشکالات املایی در ادامه مطلب
"راهکارهای رفع اشکالات املایی :

1-  درهنگام روخوانی متن درس به کلماتی که شکل خاص املایی دارند یا کلمات جدید درس توجه بیشتری شود ودور آنها خط کشیده شود.
2-  نوع تکلیفی که به دانش آموزان داده می شود ، به اشتباهات املایی آنها کمک کند.
3-  برای کلمات مشخص شده درمتن درس هم خانواده ،مترادف ومخالف بنویسند.
4-  جملاتی راباکلمات جاانداخته به دانش آموزان بدهیم تاکامل کنند.
5-  کلماتی با حروف جا انداخته به دانش آموزان بدهیم تاحرف موردنظر را بنویسند.
6-   گفتن املا ازمتن درس وتصحیح توسط خود دانش آموز.


"نکاتی که معلم هنگام انتخاب متن هراملا باید توجه داشته باشد :

الف ) متن موردنظرحاوی جمله باشد واز انتخاب کلمه به تنهایی خودداری شود.
ب ) کلمات سازنده جملات متن ازحروفی تشکیل شده باشند که قبلا ً تدریس شده اند .
ج) کلمات خارج از متن کتابهای درسی ، ازبیست درصد کل کلمات بیشتر نباشد .
د) علاوه برجملات موجود در کتابهای درسی ، با استفاده از کلمات خوانده شده ،جملات دیگری هم درنظر گرفته می شوند .
ه ) درهرجلسه از کلماتی که در جلسات قبلی برای دانش آموزان مشکل بوده اند نیز استفاده شودتابتوان درجه پیشرفت شاگردان را اندازه گیری کرد.
معلم یک بار با صدایی بلند ولحنی شمرده متن اولیه رااز روی تابلو می خواند واز دانش آموزان می خواهد بادقت به چگونگی تلفظ او گوش کنند . لازم است دقت شود که شاگردان به نوشتن ویادداشت کلمات برروی کاغذ یا میز اقدام نکرده ، فقط ضمن گوش دادن ،کلمات سازنده جملات متن را با حرکات چشم از روی تابلو تعقیب کنند.
گام دوم ،قرائت املا توسط معلم ونوشتن آن توسط دانش آموزان . معلم متن املا را از روی تابلو پاک کرده ، پس از آماده شدن دانش آموزان ، آن را با صدایی بلند ولحنی شمرده وحداکثرتا دوبار قرائت می کند . البته هنگام قرائت متن املا از خواندن کلمه به کلمه خود داری کرده ، متن را به صورت گروههای اسمی وفعلی یا جمله کامل قرائت  می کند تا دانش آموزان با بافت جمله ومعنای آن آشنا شوند .
در پایان یک باردیگر متن املا را باسرعت مناسب تکرار می کند تا کند نویسان هم اشکالات خود را برطرف نمایند.
گام سوم ، تصحیح گروهی املاها وتهیه فهرست خطاهای املایی. معلم پس از جمع آوری املاها آنها را با استفاده از رهنمود زیرتصحیح وخطاهای املایی کلاس را جمع بندی     می کند.
این گام با مشارکت کامل دانش آموزان انجام می شودو معلم بدون اشاره به نام آنها ،تک تک املاها را بررسی ومشکلات رااستخراج می کند. به این ترتیب که معلم املای اولین دانش آموز رادردست می گیرد وبه کمک یک دانش آموزکلمات یادشده رارونویسی می کند . سپس دومین املاء ، سومین و... رادردست می گیرد وبه کمک همان دانش آموز یا دانش آموز دیگری ، صورت صحیح غلطهای املایی راروی تابلو ثبت می کند. البته هرجا که غلطها تکراری بودند جلو اولین مورد آن یک علامت (مثلا ً *) می زند. درپایان با شمردن غلطها ،اشکالات املایی دانش آموزان رااولویت بندی می کند .
گام چهارم :تمرینات متنوع با توجه به اولویت بندی اشکالات املایی استخراج شده ، دراین گام ، معلم با توجه به مهمترین وپرتعدادترین اشکالات املایی دانش آموزان با به کارگیری انواع تمریناتِ حرف نویسی وکلمه نویسی (که قبلا ً ازآنها یاد شد ) وهمچنین کلمه سازی وجمله سازی به تقویت توان نوشتاری دانش آموزان می پردازد.


برچسب ها: راهکارهای رفع اشکالات املایی :، آزمون جامع علمی پایه چهارم ابتدایی تمام دروس،

تاریخ : 20 آبان 94 | 03:00 ب.ظ | نویسنده : Nahid Rezai | نظرات
ابزارهای ارزشیابی توصیفی
مفاهیم عاشورابرای دانش آموزان
قوانین مهم کلاس
تکالیف والدین برای روز اول
مدیریت وب لاگ
مراحل نوشتن طرح درس روزانه
نکاتی درباره تزیین کلاسهای درس دردوره پیش دبستانی و ابتدایی
آزمون عملکردی چیست ؟
فایل کامل کتاب هدیه ،فناوری ،مطالعات اجتماعی،تفکر و پژوهش پایه ششم سال 97-96
فایل کامل کتاب درسی فارسی خوانداری ،نوشتاری، قرآن،ریاضی، علوم پایه ششم سال 97-96
فایل کامل کتاب علوم قرآن هدیه های آسمان و مطالعات اجتماعی پایه سوم ابتدایی 97-96
فایل کتاب فارسی خوانداری و نوشتاری ریاضی درسی سوم ابتدایی سال 96-97
فایل کتاب درسی علوم تجربی و هدیه های آسمان کلاس دوم ابتدایی 97-96
فایل کامل کتاب درسی فارسی خوانداری و نوشتاری و ریاضی و قرآن دوم ابتدایی 97-96
فایل کامل کتاب علوم و قران کلاس اول ابتدایی سال 97-96
نمون برگ های پوشه ی کار دانش آموزان
نمون برگ شرح حال دانش آموز،نمون برگ فهرست محتوابا لیست فعالیت ،برگه ی پوشه فردی دانش آموز
نمون برگ ارزیابی والدین از پوشه کار،نمون برگ شرح حال،نمون برگ خود ارزیابی ،همسال سنجی،واقعه نگاری
فایل کتاب فارسی خوانداری و نوشتاری ریاضی درسی اول ابتدایی سال 96-97
برنامه سالانه آموزگاران ابتدایی
چه چیزهایی یک آموزگار خوب را به وجود می آورند؟
فهرست فعالیتهای هنر پایه اول
روش تقسیم فرایندی(بر اعداد یک رقمی)
چند ایده برای نوشتن دانش_آموزان در تابستان (اوقات فراغت)
چند تمرین برای رفع مشکل «کند نویسی» در کودکان
سوالات درس اجتماعی از درس 16 تا21 به بعد همراه پاسخ سوم ابتدایی 95
علوم سوم دبستان درس 10د11و12و13 سوال و جواب سال 95
تمریناتی برای بهبود هماهنگی چشم و دست،تثبیت برتری طرفی و در نتیجه رفع نارسا نویسی
عکسهای دهه فجر دبستان شهید دکتر چمران بهمن 95
سوال و جواب درس هدیه آسمان پایه سوم درس 8 تا14سال تحصیلی 96-95
سایت ماه اسکین طراح قالب وبلاگ رایگان با امکانات عالی
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.