تبلیغات
پایه اول تا ششم ابتدایی2- رضایی - تمریناتی برای بهبود هماهنگی چشم و دست،تثبیت برتری طرفی و در نتیجه رفع نارسا نویسی

پایه اول تا ششم ابتدایی2- رضایی - تمریناتی برای بهبود هماهنگی چشم و دست،تثبیت برتری طرفی و در نتیجه رفع نارسا نویسی

مطالب مهم آموزشی و تربیتی و نمونه سوالات مقطع ابتدایی ،مطالب ارزشیابی توصیفی برای معلمان گرامی

مطالب مهم آموزشی و تربیتی و نمونه سوالات مقطع ابتدایی ،مطالب ارزشیابی توصیفی برای معلمان گرامی

پایه اول تا ششم ابتدایی2- رضایی - تمریناتی برای بهبود هماهنگی چشم و دست،تثبیت برتری طرفی و در نتیجه رفع نارسا نویسی مطالب مهم آموزشی و تربیتی و نمونه سوالات مقطع ابتدایی ،مطالب ارزشیابی توصیفی برای معلمان گرامی


تمریناتی برای بهبود هماهنگی چشم و دست،تثبیت برتری طرفی و  در نتیجه رفع نارسا نویسی



1- مانند تمرین یك فراستیك خطوط موازیی ، به صورت مستقیم ، مورب،شكسته ،ومنحنی هایی در جهات مختلف كشیده از دانش اموز بخواهیم بین ان ها طوری خط بكشد كه به خطوط اطراف برخورد نكند این تمرین شاید در ابتدا برای دانش اموز مشكل باشد اما به مرور كه بین چشم و دست هماهنگی ایجاد شد و دقت وی افزایش یابدخطوطی كه بین خطها كشیده می شود كاملا بین دو خط قرار می گیرد .


2-تعدادی از دانش اموزان در گرفتن درست مداد مشكل دارند كه در ابتدا درست گرفتن مدادوزاویه صحیح گذاشتن دفتر یا كاغذ جلوشان (درمان اختلالات دیكته نویسی-دكتر مصطفی تبریزی-صفحه 21) را به ان ها اموزش می دهیم سپس می گوییم با گچ ،ماژیك (خط درشت) ابتدا روی تخته سیاه ووایت بورد وسپس با مداد روی كاغذ بنویسد.


3- فشار دادن توپ نرم با انگشتان و انداختن توپ در حلقه ی مینی بسكت


4- استفاده از قلاب ماهیگیری برای این كار دو نوع وسیله بازی در بازار موجود می باشد در نوع اول ماهی ها را با دست روی زمین می چینیم دانش اموز انها را با قلابی كه یك اهن ربا به سرش وصل است می گیرد اما در نوع پیشرفته تر ماهی ها درون یك صفحه چرخان هستند كه دانش اموز علاوه بر هماهنگی چشم و دست باید سرعت عمل و دقت و تمركز نیز داشته باشد چون زمانی كه صفحه می چرخد دهان ماهی ها باز وبسته می شود ودانش اموز همزمان با باز شدن دهانشان بلافاصله ان ها را باید بگیرد.


5-كوبیدن میخ ، مچاله كردن كاغذ های باطله باانگشتان دست ودرست كردن شكل های حجم دار


6- تیراندازی با تفنگ پلاستیكی


7- بازی با توپ و راكت


8-استفاده از توپ چسبناك به سوی هدف معین برای دانش اموزان كوچك تر و استفاده از دارت برای سنین بالاتر


9 – بازی بولینگ


10- پیچاندن نخ دور قرقره


11- حمل استكان پر اب به شكلی كه هنگام راه رفتن اب ان نریزد.


12- حمل یك زنگوله با راه رفتن ارام و سریع به نحوی كه به صدا در نیاید.


13- چند شكل هندسی را روی كاغذ رسم كرده از كودك بخواهیم با قیچی ان ها را در اورد.


14- بازی پینگ پنگ


15- گرفتن و پرتاب كردن توپ  


16- تیله بازی


17- بازی یك قل دو قل


18- اگر انگشتان و عضلات كوچك وبزرگ دست،ضعیف یا كوچك هستند ،از مدادهای باریكتر (با قطر كمتر از مدادهای معمولی )استفاده شود و مداد خیلی كوتاه نباشد.


19- دوختن ، در ابتدا با استفاده از كارت های دوخت و بعد از ایجاد مهارت با سوزن های درشت


20– حروف را به صورت نقطه چین وبزرگ بنویسیم ودانش اموز انها را با مداد دیگری پررنگ كند .  


21- حروف را به صورت درشت و تو خالی روی برگه بنویسیم ودانش اموز با ابرنگ یا گواش و با انگشت اشاره حروف را رنگ نماید.


22- حروف را به صورت درشت و تو خالی روی برگه بنویسیم ودانش اموزبا كمك چسب و لپه داخل ان را پر نماید.


23- حروف را به صورت درشت با ماژیك بزرگ بنویسیم و دانش اموز ان را با قیچی در اورد.


24- از دانش اموز بخواهیم  در محلی كه ماسه یا خاك نرم یا نمك قرار داده ایم با انگشت حروف و كلماتی كه از وی می خواهیم بنویسد.


25- طناب بازی پریدن از روی طناب


26- خمیر بازی و گل رس


27- پرتاب اشیا به طرف هدف معین یا گرفتن اشیا متحرك در فضا


28- ریختن اب درون لیوان كه به تدریج فاصله لیوان و پارچ تا فاصله معین و نه چندان زیاد افزوده شود.


29- انداختن لوبیا یا نخود داخل ظرف


30- حفظ تعادل چوب با یك انگشت:یك چوب صاف وبا قطر مناسب به طول 20 تا 30 انتخاب كرده و از كودك خواسته شود سر چوب را روی انگشتش قرار دهد و ان را به حالت عمودی در حال ایستاده یا راه رفتن نگه دارد.


31- بازی فوتبال دستی


32- انداختن حلقه های پلاستیكی دور چوب عمودی

33- كشیدن ماشین با نخ از بین موانع

ع


34- اراِِئه تصویری از شخصیت های كارتونی و مورد علاقه كودكان و درخواست از وی جهت چسباندن كاموا با كمك چسب مایع روی خطوط تصویر


35- استفاده از بازی های كامپیوتری كه موارد بالا در ان ها باشد.


36- تمرینات كتاب كار بهبود و تقویت سرعت ادراكی – حركتی (مؤلفین: زراعتی – اشیانی – دلاوری – رضاپور – مرادی ثانی) كه در جهت هماهنگی چشم و دست بسیار مفید می باشد.




برای دیدن عکس های دانش آموزان به ادامه مطلب بروید .

  دبستان شهید دکتر چمران روز دانش آموز 94


مراسم روز دانش آموزکلاس سوم دبستان شهید چمران سال 95-94





عکس عید نوروز دانش آموزان کلاس دوم دبستان شهید چمران سال 94


abtedaei.blogfa.comعکس دانش آموزان دبستان شهید چمران نوروز 94 پایه دوم

روانشناسی پرسیدند: بهترین الگو برای پیروزی چیست؟

گفت: «کودکان» بهترین الگو هستند.

گفتند: کودکان که  هیچ نمی‌دانند.

گفت: سخت در اشتباهید.

کودکان شش خصوصیت دارند که نباید هیچ‌گاه فراموش کرد.

اول اینکه

همیشه بی‌دلیل شاد هستند.

دوم اینکه

همیشه سرشان به کاری مشغول است .

سوم اینکه

وقتی چیزی را میخواهند تا بدست نیاورند دست از اصرار بر نمی.دارند.

چهارم اینکه: به هیچ چیز دل نمی‌بندند.

پنجم اینکه: وقتی با هم دعوا می‌کنند سریع آشتی می‌کنند و از هم کینه به دل نمی‌گیرند.

و ششم اینکه

به راحتی گریه می‌کنند.




برچسب ها: کودکان» بهترین الگو هستند.، تمریناتی برای بهبود هماهنگی چشم و دست، تثبیت برتری طرفی و در نتیجه رفع نارسا نویسی،  

تاریخ : 31 فروردین 96 | 11:52 ق.ظ | نویسنده : Nahid Rezai | نظرات
نمایش نظرات 1 تا 30
.: Weblog Themes By Slide Skin:.