تبلیغات
پایه اول تا ششم ابتدایی2- رضایی - طرح کرامت پایه چهارم ابتدایی

پایه اول تا ششم ابتدایی2- رضایی - طرح کرامت پایه چهارم ابتدایی

مطالب مهم آموزشی و تربیتی و نمونه سوالات مقطع ابتدایی ،مطالب ارزشیابی توصیفی برای معلمان گرامی

مطالب مهم آموزشی و تربیتی و نمونه سوالات مقطع ابتدایی ،مطالب ارزشیابی توصیفی برای معلمان گرامی

پایه اول تا ششم ابتدایی2- رضایی - طرح کرامت پایه چهارم ابتدایی مطالب مهم آموزشی و تربیتی و نمونه سوالات مقطع ابتدایی ،مطالب ارزشیابی توصیفی برای معلمان گرامی
طرح کرامت پایه چهارم ابتدایی


دانش آموزانی كه در بند نویسی مشكل دارند چه باید كرد؟

 در ابتدا این تمرین با موضوع های ساده توسط دانش آموزان تمرین می گردد و اصول و یا مراحل بند نویسی را آموزش می دهیم به طور مثال : قدم اول در بند نویسی تعیین موضوع و یا ایده اصلی است كه دانش آموز باید سعی كند موضوع اصلی را در ابتدا درك كند بعد از او می خواهیم در مرحله ی بعد موضوع های كوچك تر ( موضوع های محدود كننده موضوع اصلی) كه می توان برای موضوع اصلی در نظر گرفت را در چند كلمه بیان كند و بعد می خواهیم یكی از این ریزموضوع ها را با آوردن مثال و ... بسط و گسترش دهد و با یك جمله ، پایان خوبی برای بند خود داشته باشد.... بهتر است بند ها توسط دانش آموزان خوانده شود تا با روش قضاوت عملكرد ، معیارهای مناسبی برای بندنویسی مناسب، داشته باشند.



چند راهکار برای تقویت املایی دانش آموزان ضعیف

  استفاده از برگه‌ی مچاله شده:
در این روش كلمات كلیدی را روی كاغذ نوشته و پس از مچاله كردن در اختیار آنان قرار می‌دهیم كودكان پس از خواندن كلمه‌ی مورد نظر خودشان به گروه‌های دیگر سركشی می‌كنند تا كلماتی كه شبیه نوشته خودشان هست پیدا كنند و با گروه جدید یك جمله بسازند. 

  املای آبی:
با استفاده از بطری‌های خالی سس یا قطره چكان یا آفتابه و آب. در این روش دانش‌آموزان به محیط حیاط برده می‌شوند و كلماتی را كه معلم می‌گوید، آن‌ها به وسیله‌ی آب و فشار قوطی روی زمین می‌نویسند. 

 روش توپی:
كلمات كلیدی یا مشكل را روی كاغذ نوشته و روی توپ می‌چسبانیم و هر بار توپ را به طرف یك دانش‌آموز پرتاب كرده، او پس از دیدن كلمه، جمله‌ای را به تمام كلاس دیكته می‌گوید. 

 کلمه‌ی گم شده: 
چند كلمه را روی تابلو درست می‌نویسیم، یكی از دانش‌آموزان را از كلاس بیرون می‌فرستیم و سپس یكی از كلمه‌ها را پاك می‌كنیم تا دانش‌آموز وقتی وارد كلاس شد حدس بزند كدام كلمه پاك شده است و آن را مجدداً بنویسد. 

 نوبت كیه؟:
در این روش بخش‌های هر كلمه و یا تركیب‌ها را در كارت‌هایی نوشته و به دانش‌آموز داده می‌شود. آموزگار كلمه‌ای را نام می‌برد و هر دانش‌آموزی كه كارتی را در دست دارد كه می‌تواند آن كلمه را بسازد بیرون می‌آید و یكی دیگر از دانش‌آموزان آن كلمه را روی تخته می‌نویسد.

 اسم، فامیل:
این همان بازی قدیمی است با این تفاوت كه ستون‌ها كمتر و صدای اول كلمه‌ی مورد نظر چاپ شده است. 

 روش مشاركتی:
هر گروه یك جمله را آماده كنند و به ترتیب برای كلیه دانش‌آموزان كلاس دیكته كنند.در گروه (سه یا چهار نفری) یكی از اعضا جمله را می‌گوید و دیگر اعضا می‌نویسند. یكی از اعضا نیز می‌تواند به عنوان ناظر درست نویسی جمله گروه را كنترل كند. 

 املای پای تخته، به روش مسابقه:
بین چند نفر اجرا شود كه ابتدا تخته بین دو یا سه نفر تقسیم شود و كلمه یا جمله توسط معلم یا گروه به آن‌ها گفته شود.

  با خواندن واژه‌ها توسط آموزگار:
كلمه‌ی مورد نظر در هر گروه بر روی تخته وایت برد كه روی میز هر گروه قرار دارد نوشته و بعد از آن هر گروه كلمه‌ی خود را به دیگر افراد كلاس نشان می‌دهند و در صورت اشتباه آن را تصحیح می‌كنند.

تاریخ : 28 مهر 96 | 11:39 ق.ظ | نویسنده : Nahid Rezai | نظرات
.: Weblog Themes By Slide Skin:.