تبلیغات
پایه اول تا ششم ابتدایی2- رضایی

پایه اول تا ششم ابتدایی2- رضایی
مطالب مهم آموزشی و تربیتی و نمونه سوالات مقطع ابتدایی ،مطالب ارزشیابی توصیفی برای معلمان گرامی 
قالب وبلاگ
نویسندگان
ابر برچسب ها
کلمات هم خانواده درس فارسی – بنویسیم فارسی سوم تمرین هایی برای تقویت انگشتان و هماهنگی چشم و دست برای تهیه آزمون عملکردی باید به چه مواردی توجه کرد. احکام دین را چگونه و از کجا یاد بگیریم؟ نقش والدین در جشنواره جابر بن حیان: آموزش پایه همزه در درس قرآن سوم و فارسی دوم ابتدایی با زبان ساده چه وقت نماز بخوانیم؟ دانش آموزانی كه در بند نویسی مشكل دارند چه باید كرد؟ بروشور آموزش نماز دفتر کارنما لباس نمازگزار تحقیق علمی تصاویر انواع ریشه های گیاهان نمونه سوالات مسابقه احکام دوره ابتدایی 50نمونه سوال شیوه نامه ی درس پژوهی 97-96 روانشناسی دیکته نویسی برای همکاران و اولیا-مشق نوشتن اهداف تکلیف سوال و جواب سوالات کل درس اجتماعی پایه ششم فارسی ششم روشهای درمانی مشکلات املا نویسی چند راهکار برای تقویت املایی دانش آموزان ضعیف کلمات هم خانواده اصول دین و فروع دین علوم درس گیاهان بکارید و ببینید سوم انواع مشکلات املا طرح درس سالانه ریاضی پایه ششم تمام سوالهای متن مطالعات ششم ابتدایی همراه با پاسخ نمایش جملات تشویقی و توصیفی برای بازخورد دانش آموزان اول تا ششم ابتدای تمامی سوال و جواب متن درسی علوم دوم ابتدایی طهارت‏ چه چیزهایی پاک است؟ طرح کرامت پایه چهارم علوم دوم سوال و جواب درس 5 پیام رمز را پیدا کن آزمایش آموزش نماز انواع ریشه ها ی گیاهان نور و مشاهده ی اجسام - درس 7 *چگونه نماز بخوانیم؟ پروژه علمی طبقه بندی آشنایی با صفت در فارسی دبستان توضیحات مختصری درباره _طرح_جابربن_حیان علل مشکلات املایی در دانش آموزان دستور زبان فارسی دبستان چگونگی یادداشت برداری و گزارش نویسی در دفتر کارنما راههای درگیر كردن دانش آموزان در فرایند تدریس انواع آینه و کاربردهای آن روش آموزش جمع شانه ای در کلاس اول و دوم ابتدایی انواع پروژه های نمایش علمی: وسایل لازم برای شرکت در نمایشگاه جابربن حیان علوم درس 9تا 14 تمامی سوالات و جوابهای متن درس پایه سوم ابتدایی
فایل کامل کتاب: سوم
PDF icon آموزش قرآن7.59 مگابایت

           

فایل کامل کتاب: سوم


PDF icon علوم تجربی6.9 مگابایت   


       

فایل کامل کتاب: سوم
PDF icon هدیه های آسمان (تعلیم و تربیت اسلامی)21.97 مگابایت

             

فایل کامل کتاب: سوم
PDF icon مطالعات اجتماعی8.25 مگابایت
                 


شکلک های محدثه



چگونه با رفتارهای ناسازگارانه دانش‌آموزان برخورد کنیم؟

 اگر خود تحت‌ فشارهای روانی ناشی از زندگی و كار قرار داریم و نمی‌توانیم رفتار وگفتار خود را كنترل كنیم، بهتراست پیش از انجام هركاری درباره دانش‌آموز به فكر روشی برای كنترل فشارهای خود باشیم. تحقیقات نشان داده ‌است اگر مربیان بتوانند برخی رفتارهای خود را تغییر دهند، فرمانبری كودك بیشتر خواهد شد.

 نباید افكار غلط و انحرافی درباره دانش‌آموز خود نداشته باشیم. به طور مثال: «شاگردم این كار را می‌كند تا حرص مرا دربیاورد یا او موجب تمام مشكلات در كلاس است.» چنین افكاری زمینه به‌وجود آمدن احساس بسیار بد را نسبت به آن دانش‌آموز مهیا می‌كند و به طور یقین بر رفتار ما و او اثر منفی می‌گذارد.

 باید از ارایه دستورات مبهم، كلی و تكراری اجتناب كنیم. برای مثال، به جای اینكه بگوییم: «منظم باش»، شفاف و مشخص بگوییم كه از او چه می‌خواهیم.

به جای سخنرانی و بحث و جدل، باید كوتاه و مؤثر بالحنی محكم ولی در كمال آرامش به او گوشزد كنیم كه رفتارش در ما چه تأثیری گذاشته و اگر از این رفتار خود دست برندارد، چه عاقبتی در انتظار اوست.

 بهتر است به یاد داشته باشیم که عاقبتی را برای او مشخص كنیم كه شدنی و كوتاه‌مدت باشد. برای مثال نگوییم: «برای همیشه از این كلاس خواهم رفت.»

نباید انجام دادن خواسته‌هایمان را وظیفه او بدانیم بلكه پس از انجام دادن دستوراتمان باید او را با كلام و هدایای مورد علاقه تشویق کنیم.

می‌توانیم با مشاركت دانش‌آموزان فهرستی از مهم‌ترین قوانین در كلاس و مدرسه به ‌ترتیب اهمیت و همراه با روش انجام دقیق آن تهیه كرده و پس از مشخص كردن نوع محرومیت برای انجام ندادن‌شان، آن را با قاطعیت اجرا كنیم.

 باید عوامل مشكل‌ساز را شناسایی و برای رفع آنها اقدام کنیم.

 به نیازهای جسمی، عاطفی، روانی، اجتماعی، اقتصادی و… دانش‌آموزان باید بیشتر توجه كنیم.

 باید سعی كنیم فرصتی را ایجاد كنیم تا دانش‌آموزان بتوانند نسبت به رفتارهای نامناسب خود فكر كنند.

 بهتر است که ارتباط مربیان و مسوولان مدرسه را با والدین بیش از پیش تقویت كنیم.

 باید از تنبیه ‌بدنی به طور جدی خودداری کرده و درصورت نیاز از محروم‌سازی‌های كوتاه‌مدت استفاده كنیم.

خوب است که برای شنیدن مسایل و مشكلات دانش‌آموزان وقت بگذاریم.

بهتر است از سرزنش و تحقیر كردن و مقایسه‌ دانش‌آموزان به طور جدی خودداری كنیم.

 باید ضمن تقویت ابعاد معنوی در دانش‌آموزان، روش‌های آرامش‌دهی دینی را به آنها آموزش دهیم.

باید علایم هشداردهنده خشم را به دانش‌آموزان آموزش دهیم تا بتوانند خشم خود را بهتر كنترل كنند.

 بهتر است روش‌های «آرامش‌دهی» را به آنها آموزش دهیم، ازجمله (تنفس عمیق، حرف زدن‌های مثبت باخود و…)

 یكی از دلایل عصبانیت و ناراحتی دانش‌آموزان این است كه نمی‌توانند احساسات خود را به درستی بیان كنند. می‌توانیم با كمك عكس و فیلم و نقاشی انواع احساسات مانند خشم، ترس، شادی، غم و… را به آنها آموزش دهیم.

چون بسیاری از ناسازگاری‌های دانش‌آموزان به دلیل ناآشنایی مربیان و والدین با مهارت‌های زندگی است، توصیه می‌شود مهارت‌های ارتباطی مانند گوش دادن، ابراز وجود، حل مسأله و تصمیم‌گیری و دیگر مهارت‌های زندگی را خود بیاموزیم و به دانش‌آموزان نیز آموزش دهیم.

درباره دانش‌آموزان بیش فعال علاوه بر موارد فوق، رعایت موارد زیر تأكید می‌شود:

• دارو درمانی مستمر زیرنظر روان‌پزشك كه ممكن است تا چند سال طول بكشد چرا كه با تشخیص و مراقبت درست، بیشتر آنان تا پایان دوره نوجوانی درمان می‌شوند.

• تأمین خواب مناسب شبانه به هر طریق ممكن، حتی با اعلام خاموشی برای تمامی اعضای خانواده.

• پرهیز از خوردن قند و شكر، نوشابه گازدار، كاكائو، چیپس و پفك.

• آموزش والدین در زمینه‌ شیوه برخورد با آنها و شیوه‌ كمك كردن به فرزند بیش‌فعال‌شان در انجام كارهای روزانه


برچسب ها: فایل کامل کتاب علوم قرآن هدیه های آسمان و مطالعات اجتماعی پایه سوم ابتدایی 97-96، چگونه با رفتارهای ناسازگارانه دانش‌آموزان برخورد کنیم؟،  
[ 19 مرداد 96 ] [ 01:28 ب.ظ ] [ Nahid Rezai ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ


من معلم ابتدایی خلاق و منحصر به فردی هستم . حتی اگر همه ی مشکلات به من حمله کنند. به دلیل خلاق بودن ، امیدواری ، سرزندگی و شوقی که در خود دارم نه تنها خسته نمی شوم . بلکه بسیار شاد، فعال، اثر بخش، و با مثبت اندیشی در کلاس درس حاضر می شوم و فعالانه به تدریس ، یاد دادن و یاد گرفتن می پردازم . زیرا شغل من زیباترین ،ر هیجان ترین ، سرزنده ترین و معنی دار ترین شغل های عالم است . فراموش نکنید من معلم ابتدایی هستم و کار با دانش آموزان زیباترین و علمی ترین کار در عالم است.


من یک معلمم.
لحظه ای به دنیا آمدم که نخستین سوال بر زبان یک کودک جاری شد.
من تمام آن نام ها و چهره هایی هستم که نامشان و چهره شان از یاد رفته اما تاثیرشان نسل اندر نسل باقی مانده.
من تمام کسانی هستم که فضای زندگی مرا با حضور و عطر انسانیت خویش آذین بستند.....
من یک معلمم و از این بابت خدا را هر لحظه شکر می کنم.
و اما....این کمترین تلاش خود را تقدیم می کنم
به همه ی آنانی که با عشق شروع می کنند
و با مهربانی و صداقت زندگی می نمایند.
و با پاکی...... مگر این گونه بودن پایانی به دنبال دارد؟
و سخن پایانی این که:
ذهن ظرفی نیست كه باید پر شود،
بلكه آتشی است كه باید افروخته شود ...
با تشکر از تمامی معلمان زحمتکش که یاد و خاطری خوش در ذهن دانش آموزان خود می گذارند.
وبا عشق و تمام وجود خود به این امر مهم می پردازند حتی اگر در جایی دیده نشدی فقط برای رضای خدا و رضای دلت به این امر بپرداز آن زمان مطمئن باش که ثواب تمام زحمات و کارهایت را خداوند خواهد داد.

آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب
آپلود

ابزار های نایت اسکین ابزار هدایت به بالا آهنگ مترجم سایت
Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت
کد جست و جوی گوگلگوگل ابزار پرش به بالا porbazdid
پربازدیدترین مطالب
>کد پربازدیدترین

پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین

www.web-abzar.ir-->
Google

در