تبلیغات
پایه اول تا ششم ابتدایی2- رضایی - مراحل تدریس کامل یک نشانه فارسی اول
مراحل تدریس کامل یک نشانه 





مراحل تدریس کامل یک نشانه 

1- تقویت مهارت های زبانی 
(گوش دادن ، سخن گفتن ، خواندن) :

در این مرحله ابتدا با نگاه به تصاویر و بیان آن ها و سوالاتی از دانش آموزان،سعی در تقویت مهارت های زبانی داریم!

2- آموزش نشانه:
آموزش یک نشانه طی مراحل زیر انجام می گیرد:

1- نصب تصویر بزرگی که کلید واژه ها درون آن قرار گرفته و فضای مناسبی را برای گفتگو ایجاد می کند . ( هدایت دانش آموزان به سمت کلید واژه ها و تمرین و مشارکت گروهی) 

 2-به گروه ها کارت(تصویرک)می دهیم که از متن همان تصویر بزرگ گرفته شده  و از آن ها می پرسیم که در تصویر چه می بینید؟(باید به تعداد گروه ها کارت تصویر وجود داشته باشد که لازم است تعدادی کارت تهیه شود و تصاویر آن مثل هم نباشد و سعی در هدایت دانش آموز به سمت یافتن رابطه عینی بین تصویر ها و نام آن ها شود!) 

3-بعد معلم می گوید :بچه ها کسانی که عکسی دارند که نشانه قرمز در آخر است بیاورند.(توسط نماینده گروه ها عکس ها(مثلاگیلاس) را به پای تابلو می آورد نام آن ها را می خوانند و به بچه ها نشان می دهند و از او می خواهیم که تصویر را به سمت چپ تابلو بچسباند.(تشویق گروه)

4-حالا دانش آموزانی که کارت هایی دارند که  نشانه قرمز در آخر آن نیست ، بیاورند.
(نماینده گروه ها پس از خواندن کلمه آن را به سمت راست تابلو می چسباند)

5-دانش آموزان این بار کلمات هر قسمت(راست و چپ) را جدا جدا می خوانند و نشانه ای بزرگ مثل آن که درست شده است را درزیر هر قسمت می چسبانیم و می گوییم صدای آخر همه این ها مثل هم است چه صدایی می دهند ؟این بار دانش آموزان صدای نشانه بزرگ درست شده را می خوانند و به این ترتیب صدا و نشانه و نام آن معرفی می گردد.

مراحل تدریس کامل یک نشانه
قسمت دوم


3- تثبیت یادگیری نشانه:

 بعد ازمعرفی هر نشانه ،لازم است فعالیت هایی انجام گیرد تا یادگیری برای دانش آموزان پایدار گردد از جمله فعالیت هایی که کمک به تثبیت یادگیری نشانه می نماید ، می توان به مثال های زیر اشاره نمود:

 با توپ بزن به لیوان یک بار مصرفی که نشانه مورد نظر روی آن است .( بازی)

 همراه با زمزمه هر صدا ،نشانه را رنگ بزن.( نقاشی)

 نشانه ای توخالی داده می شود تا با زمزمه صدای آن داخل آن را با سنگ بچسباند. (کاردستی)

 داستانی می گویم هر گاه صدای (نشانه مورد نظر ) گفته شد دست خود را بالا ببرید. ( بازی)

نشانه های بزرگی در حیاط به کمک آب نوشته می شود و دانش آموزان می خواهیم روی صدای مورد نظر بروند(بازی)

 با خمیر بازی نشانه ( ...) درست کنید و بعد صدای آن را زمزمه کنید.(بازی)

ـپازل تصویر که به همراه صدای اول آن است بچسبانید.(جورچین)

دست خود را به زیر نشانه هایی که صدایش را در می آورم بگذار .( بازی)

شعری در مورد نشانه مورد نظر تکرار و تمرین می گردد. (شعر)

 با لی لی برو و از کنار هر نشانه ای که رد شدی آن را بخوان.( بازی)

4-مراجعه به كتاب و خواندن از روی كتاب(جمع خوانی و صامت خوانی)

5-پرسش از درس ( ارزشیابی پایانی)

6- ارائه تكلیف
موفق باشید همکاران کلاس اولی  رضایی

برچسب ها: مراحل تدریس کامل یک نشانه فارسی اول،  

تاریخ : 20 دی 95 | 03:10 ب.ظ | نویسنده : n. rezai | نظرات

  • paper | 3 این 3 | افرا 24