تبلیغات
پایه اول تا ششم ابتدایی2- رضایی

پایه اول تا ششم ابتدایی2- رضایی
مطالب مهم آموزشی و تربیتی و نمونه سوالات مقطع ابتدایی ،مطالب ارزشیابی توصیفی برای معلمان گرامی 
قالب وبلاگ
نویسندگان
ابر برچسب ها
لباس نمازگزار چگونگی یادداشت برداری و گزارش نویسی در دفتر کارنما علوم درس گیاهان بکارید و ببینید سوم طرح کرامت پایه چهارم دانش آموزانی كه در بند نویسی مشكل دارند چه باید كرد؟ سوال و جواب سوالات کل درس اجتماعی پایه ششم وسایل لازم برای شرکت در نمایشگاه جابربن حیان دستور زبان فارسی دبستان نمایش طهارت‏ چه چیزهایی پاک است؟ انواع آینه و کاربردهای آن روانشناسی دیکته نویسی برای همکاران و اولیا-مشق نوشتن اهداف تکلیف علل مشکلات املایی در دانش آموزان نمونه سوالات مسابقه احکام دوره ابتدایی 50نمونه سوال برای تهیه آزمون عملکردی باید به چه مواردی توجه کرد. انواع پروژه های نمایش علمی: انواع ریشه ها ی گیاهان شیوه نامه ی درس پژوهی 97-96 فارسی ششم نور و مشاهده ی اجسام - درس 7 اصول دین و فروع دین تصاویر انواع ریشه های گیاهان جملات تشویقی و توصیفی برای بازخورد دانش آموزان اول تا ششم ابتدای تمام سوالهای متن مطالعات ششم ابتدایی همراه با پاسخ طرح درس سالانه ریاضی پایه ششم نقش والدین در جشنواره جابر بن حیان: کلمات هم خانواده چند راهکار برای تقویت املایی دانش آموزان ضعیف چه وقت نماز بخوانیم؟ علوم دوم سوال و جواب درس 5 پیام رمز را پیدا کن پروژه علمی آموزش نماز آشنایی با صفت در فارسی دبستان آزمایش بروشور آموزش نماز تمرین هایی برای تقویت انگشتان و هماهنگی چشم و دست احکام دین را چگونه و از کجا یاد بگیریم؟ تحقیق علمی کلمات هم خانواده درس فارسی – بنویسیم فارسی سوم روشهای درمانی مشکلات املا نویسی تمامی سوال و جواب متن درسی علوم دوم ابتدایی انواع مشکلات املا توضیحات مختصری درباره _طرح_جابربن_حیان علوم درس 9تا 14 تمامی سوالات و جوابهای متن درس پایه سوم ابتدایی راههای درگیر كردن دانش آموزان در فرایند تدریس دفتر کارنما *چگونه نماز بخوانیم؟ آموزش پایه همزه در درس قرآن سوم و فارسی دوم ابتدایی با زبان ساده روش آموزش جمع شانه ای در کلاس اول و دوم ابتدایی طبقه بندی

طرح درس علوم درس ۵ آب  پایه سوم 


طرح درس علوم درس ۵ پایه سوم رضایی

هدف کلی 
اشنایی فراگیران با چرخه اب 
پی بردن به اهمیت وجود اب در زندگی

اهداف برحسب عملکرد
دانش اموز بتواند مراحل چرخه اب را 
توضیح دهد.
چرایی هر مرحله از ازمایش را توضیح دهد.
راههای مصرف درست اب را بگوید .
مراحل تشکیل ابر را توضیح دهد.

مهارت ذهنی
علت چرایی بخار اب را تشخیص دهد.
به ارزش اب در طبیعت پی ببرد.

مهارت حرکتی
با استفاده از وسایلی که در اختیار داردمراحل چرخه اب را درست کند
ازمایش تشکیل ابر را با ابزارهای موجود نشان دهد.

مهارت نگرشی
رعایت حقوق هم گروهی
رعایت نظافت و همکاری و تقسیم وظایف در گروه

روش تدریس:9گام گانیه

ارزشیابی از درس قبلی 
این فعالیت رو هم به صورت شفاهی وهم به صورت فعالیت عملی گروهی میتوان انجام داد.

ارزشیابی تشخیصی (کنترل پیش دانسته ها)
بچه ها کی میدونه قطره اب چه شکلی هست؟
همه به اندازه قطره اب کوچیک بشن

گام اول (ایجاد انگیزه)
برای ایجاد انگیزه میتوانیم مراحل چرخه اب رو به صورت داستانی برای بچه ها تعریف کنیم.(داستان یک قطره اب)

گام دوم (اگاه ساختن دانش اموزان از موضوع درسی)
بچه ها اگه کارایی رو که میگم با دقت انجام بدین اسم قصه ی امروز رو کشف میکنین.

گام سوم (اگاه ساختن دانش اموزان از محرک ذهنی)
با وسایلی که در اختیاردارند مراحل قصه تعریف شده رو بسازند

گام چهارم.(فعالیت گروهی)
در این مرحله معلم دانش اموزان را گروه بندی میکندبا اسامی (خورشید،دریا ،ابر )
ضمن سرکشی به گروه ها و نظارت و راهنمایی کار گروهی چک لیست مربوط به فعالیتها را پر میکند .

گام پنجم (ارائه بازخورد)
در این قسمت گروه خورشید با چسباندن خورشید و دریا به تابلو مراحل کار خودرا توضیح میدهند.وبقیه گروه ها نیز به همین ترتیب عمل میکنند.

گام ششم (ارزیابی عملکرد)
در این قسمت با سوالات کتبی یا شفاهی میزان یادگیری دانش اموزان را میسنجیم.(چه عاملی باعث شد قطره ی اب بخار شود؟)

گام هفتم (تثبیت یادگیری،مرور درس)
بچه ها در این قسمت میخواهیم برای قصه مون اسمی انتخاب کنیم درگروه مشورت کنین و اسم رو بگین.
بچه ها:خانم پارسال برای قورباغه چرخه زندگی درست کردیم
بله بچه ها اینم یک چرخه هست اما اسمش چرخه ی ؟؟؟
بله چرخه اب هست

بچه های گلم در این قسمت ما میخواهیم باران مصنوعی درست کنیم.
مقداری اب رو به بچه ها میدیم تا مزه کنند.سپس مقداری نمک داخل اب میریزم .سپس به وسیله چراغ الکلی ،اب نمک مراحل درست شدن باران را با ازمایش نشان میدهیم.
ارزشیابی پایانی (گام هشتم)
چراغ الکلی شبیه چه چیزی در باران است ؟خورشید
مراحل چرخه اب را نام ببر ؟
وقتی اب بخار میشود نمک داخل ان چه میشود؟

پس ازجمع اوری اب از روی درب فلزی از گروه ها میخواهیم اب باران را مزه کنند.
طرح سوال بچه ها اب باران شور است ؟نه خیر 
پس چرا اب دریاها شور است ؟
این شوری ازکجا وارد اب دریا ها میشود؟
برای راهنمایی دانش اموزان ماکتی از کوه روی میز قرار میدهیم.و روی ظرفی پلاستیکی در اطراف کوه خاک وسنگ میریزم .بایک اب پاش،ازبالای کوه باران ایجاد میکنیم.تا بچه ها مسیری را که اب باران ازان گذرمیکند ببینند.
بچه ها اب باران چه میشود؟مقداری از اب روی زمین جاری میشود ،مقداری زیر زمین میرود،مقداری هم در ریشه گیاهان و درختان فرو میرود .
بچه ها به مسیر عبور باران خوب نگاه کنید از چه مسیرهایی عبور میکند؟
باران در مسیر خود از زمین و خاکهایی عبور میکند که در خود نمک دارند این نمکها با باران وارد اب دریا میشود.

ایه های قرانی در ارتباط با اب
از بچه ها به عنوان تکلیف منزل میخواهیم ایه های قرانی مرتبط با اب را پیدا کرده و در کلاس بخوانند.
اب وسیله ی ابادانی،اب مایه حیات ،اب موجب سر سبزی واب وسیله ای برای نابودی اقوام طغیان گر در قران معرفی شده است.

مقایسه اب های شور و شیرین کره ی زمین
کره ی زمین رو در اختیار گروه ها قرار میدهیم .تا با دقت نگاه کنند .قسمتهای ابی در کره نشان دهنده میزان ابهای موجود در روی زمین است.
بچه ها قسمتهای ابی بیشتر هست یا خشکی؟ابی
پس چرا میگوییم اب کم است؟
اب بیشتر دریاها برای کشاورزی و اشامیدن مناسب نیست.برای نشان دادن اهمیت صرفه جویی در مصرف اب یک پارچ اب به کلاس میاوریم.به بچه ها میگوییم این پارچ اب مال کل مدرسه هست به کلاس ما فقط یک لیوان کوچک اب میرسداز این لیوان کوچک به هر گروه یک قاشق اب میرسد .
وبه هر نفریک قطره اب.

فعالیتهای عملکردی
چرخه اب را در منزل نقاشی کند.
به کمک والدین خود در منزل باران درست کند .
مقداری اب در ظرفی ریخته و به ان نمک اضافه کند و پس از تبخیر شدن اب نمونه ازمایش را در کلاس نشان دهد.
نقاشی درمورداهمیت اب و لزوم صرفه جویی در مصرف ان بکشد

یه قطره اب داخل رودخونه ای زندگی میکرد.اب رودخونه زیاد شدو قطره رو با خودش برد.قطره کنترل خودش رو ازدست دادوقتی رودخونه اروم شد سرشو بالا اورد و اینور و اونور و نگاه کرد دید همه جا اب هست .


موفق باشید رضایی 



برچسب ها: طرح درس علوم فصل 5 پایه سوم، طرح درس علوم،  
[ 14 آذر 95 ] [ 07:28 ب.ظ ] [ Nahid Rezai ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ


من معلم ابتدایی خلاق و منحصر به فردی هستم . حتی اگر همه ی مشکلات به من حمله کنند. به دلیل خلاق بودن ، امیدواری ، سرزندگی و شوقی که در خود دارم نه تنها خسته نمی شوم . بلکه بسیار شاد، فعال، اثر بخش، و با مثبت اندیشی در کلاس درس حاضر می شوم و فعالانه به تدریس ، یاد دادن و یاد گرفتن می پردازم . زیرا شغل من زیباترین ،ر هیجان ترین ، سرزنده ترین و معنی دار ترین شغل های عالم است . فراموش نکنید من معلم ابتدایی هستم و کار با دانش آموزان زیباترین و علمی ترین کار در عالم است.


من یک معلمم.
لحظه ای به دنیا آمدم که نخستین سوال بر زبان یک کودک جاری شد.
من تمام آن نام ها و چهره هایی هستم که نامشان و چهره شان از یاد رفته اما تاثیرشان نسل اندر نسل باقی مانده.
من تمام کسانی هستم که فضای زندگی مرا با حضور و عطر انسانیت خویش آذین بستند.....
من یک معلمم و از این بابت خدا را هر لحظه شکر می کنم.
و اما....این کمترین تلاش خود را تقدیم می کنم
به همه ی آنانی که با عشق شروع می کنند
و با مهربانی و صداقت زندگی می نمایند.
و با پاکی...... مگر این گونه بودن پایانی به دنبال دارد؟
و سخن پایانی این که:
ذهن ظرفی نیست كه باید پر شود،
بلكه آتشی است كه باید افروخته شود ...
با تشکر از تمامی معلمان زحمتکش که یاد و خاطری خوش در ذهن دانش آموزان خود می گذارند.
وبا عشق و تمام وجود خود به این امر مهم می پردازند حتی اگر در جایی دیده نشدی فقط برای رضای خدا و رضای دلت به این امر بپرداز آن زمان مطمئن باش که ثواب تمام زحمات و کارهایت را خداوند خواهد داد.

آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب
آپلود

ابزار های نایت اسکین ابزار هدایت به بالا آهنگ مترجم سایت
Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت
کد جست و جوی گوگلگوگل ابزار پرش به بالا porbazdid
پربازدیدترین مطالب
>کد پربازدیدترین

پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین

www.web-abzar.ir-->
Google

در